سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت ساز

چندین راه برای ایجاد یک وب سایت وجود دارد که از میان ساده ترین و محبوب ترین آنها دو راه داریم: پلت فرم سایت ساز. اما بهترین ابزار برای ساخت سایت شما چیست؟ نگران نباشید، با این نشریه به شما کمک می کنیم تصمیم بگیرید که بهترین گزینه برای پروژه شما کدام است.

وب سایت ها در اشکال، رنگ ها و اندازه ها هستند. یکی از مزیت های بزرگ این دنیای دیجیتال گسترده، امکان انتخاب و سفارشی سازی از نظر طراحی، تجربه و قابلیت استفاده از وب است. اینگونه است که می توانیم تنوع زیادی را با انگیزه هدف و نیاز برند یا تجارتی که وب سایت نشان می دهد، پیدا کنیم. شما می توانید با ورود به سایت ساز سی فایو از تمامی امکانات لازم جهت ساخت یک وب سایت عالی بهره مند شوید. 


ساخت وب سایت در جهان

ساختن یک وب سایت لازم نیست پیچیده باشد، به خصوص با تمام ابزارهایی که امروزه در اختیار دارید.


در ابتدای راه اندازی اینترنت، تنها افرادی که در برنامه نویسی و توسعه وب متخصص بودند، قادر به ایجاد یک صفحه وب بودند. اما به لطف پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای مختلفی شروع به ظهور کردند که کار ایجاد وب سایت ها را تسهیل می کند و این امکان را برای افرادی که با شاخه های دیگر دانش سر و کار دارند می توانند وب سایت هایی را بدون دست زدن به یک خط کد برنامه نویسی ایجاد کنند. تمرکز بیشتر بر تولید محتوای با کیفیت برای پورتال وب مذکور.


در بازار ساخت وب سایت، CMS سایت سازها نقش پیشرو ایفا می کند. بیش از 30 درصد از تمام وب سایت های موجود امروزه تحت این پلتفرم ایجاد می شوند. علاوه بر استفاده آسان، از پشتیبانی عالی جامعه توسعه دهندگان، ارائه دهندگان و طراحان افزونه ها و قالب های وب برخوردار است.



چگونه برای ایجاد وب سایت خود از صدها سایت ساز یکی را انتخاب کنم؟

انتخاب بین یکی و دیگری به نیازهای خاص شما و اهدافی که برای وب سایت خود در نظر دارید بستگی دارد.


اولین چیزی که باید به آن فکر کنید ویژگی هایی است که می خواهید ارائه دهید آیا این یک وب سایت ثابت خواهد بود؟ وبلاگ مسافرتی؟ فروشگاه آنلاین؟ قبل از انتخاب، برای شما مهم است که بدانید هر یک از راه حل هایی که در نظر دارید در مورد چیست و ببینید آیا با نیازهای وب سایتی که در حال برنامه ریزی هستید مطابقت دارد یا خیر.



سایت ساز چیست؟

سایت ساز یک ویرایشگر بصری است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به کار بر روی کدهای برنامه نویسی یا تنظیمات پیچیده یک وب سایت ایجاد کنید. چه از طریق قالب های آماده یا از طریق کشیدن و رها کردن ویرایش بلوک، اکثر سازندگان وب سایت یک رابط کاربری آسان ارائه می دهند که با آن می توانید در کمترین زمان یک وب سایت ایجاد کنید.


بسیاری از این سازندگان قالب های جذاب و کاربردی را در اختیار شما قرار می دهند که می توانید محتوا و تصاویر خود را به آنها اضافه کنید. نتیجه یک وب سایت است که به نظر می رسد توسط یک حرفه ای طراحی شده است.


با سایت ساز HostGator، می توانید از سایت ساز سریع یا پیشرفته استفاده کنید. در زیر به آنها توضیح خواهم داد:


سایت ساز سریع:

سایت ساز سریع به شما در پاسخ به سوالات مختلف مربوط به ایجاد وب سایت شما کمک می کند. با پاسخ دادن به آنها، می توانید موضوعی را انتخاب کنید که مناسب کسب و کار شما باشد و تنظیمات را ادامه دهید. اگر می خواهید تقریباً فوراً یک وب سایت ایجاد کنید، یک راه حل ایده آل است.


سایت ساز پیشرفته:

سایت ساز پیشرفته همان سطح سهولت سازنده سریع را دارد، تفاوت آن در قدرت سفارشی سازی پیشرفته تر است. با این گزینه می توانید قالب ها را انتخاب کنید و از طریق تکنیک کشیدن و رها کردن می توانید عناصری مانند جعبه متن، تصاویر، نقشه ها، فرم ها و موارد دیگر را اضافه کنید.

شما می توانید بین نسخه سریع یا نسخه پیشرفته در پورتال مشتری یکی را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که با هر یک از این دو گزینه، یک بانک تصویر گسترده برای شخصی سازی کامل وب سایت خود خواهید داشت. علاوه بر این، گواهی SSL برای محافظت از صفحه خود در برابر ویروس ها و هکرها دارید.



سایت ساز یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS مخفف آن به زبان انگلیسی است. شروع خود را به عنوان یک پلتفرم اختصاص داده شده به ایجاد وبلاگ ها آغاز کرد، با این حال، به پرکاربردترین ابزار برای ساخت وب سایت در جهان تبدیل شده است. از آنجایی که یک CMS است و نه یک سایت ساز، به دانش فنی بالاتری در هنگام نصب میزبانی وب یا ایجاد تنظیمات مختلف نیاز دارد. امکان سفارشی سازی بسیار بیشتر است، زیرا از طریق مختلف

با کمک افزونه ها می توانید یک وب سایت حرفه ای و قوی داشته باشید.


سایت ساز علاوه بر اینکه یک ابزار مدیریت محتوا است، به شما این امکان را می دهد که یک وب سایت کاملا سفارشی بسازید. مدتی زمان و تمرین طول می کشد تا از آن استفاده کنید، اما زمانی که این کار را انجام دهید، از همه امکاناتی که ارائه می دهد شگفت زده خواهید شد.


زمان استفاده از سایت ساز

سازندگانی که یک رابط DIY ارائه می دهند، اگر می خواهید سریع وب سایت خود را طراحی و راه اندازی کنید، گزینه خوبی هستند. رابط های آن به شما امکان می دهد وب سایت های ساده بسازید. با این حال، آنها ابزار مناسبی برای ساخت وب سایت های غنی از محتوا مانند یک فروشگاه آنلاین قوی نیستند.


علاوه بر ارائه سادگی در هنگام ایجاد وب سایت خود، سازنده سایت همچنین به شما در مدیریت آن کمک می کند، مثلاً زمانی که نیاز به تغییر یا اضافه کردن برخی از انواع اطلاعات دارید. استفاده از سایت ساز شامل یک فرآیند یادگیری دشوار است، بنابراین اگر می خواهید سایت خود را از روزی به روز دیگر آماده کنید، منبع بهینه ای نیست.


با یک سایت ساز می توانید تنها با چند کلیک یک وب سایت کاربردی داشته باشید. علاوه بر این، اکثریت قریب به اتفاق خدمات میزبانی وب را همراه با خدمات طراحی خود ارائه می دهند. بنابراین از تلاش شما برای عقد قرارداد با یک سرویس میزبانی جداگانه صرفه جویی می شود و احتمال بروز مشکلات فنی کاهش می یابد.


چه زمانی از سایت ساز استفاده کنیم؟

برای کمک به شما در مورد این که آیا سایت ساز را انتخاب کنید یا یک سایت ساز، قدرت سایت ساز روی سایت های پر محتوا متمرکز شده است و به شما این امکان را می دهد که از یک وبلاگ ساده گرفته تا یک وب سایت پر از ویژگی بسازید. استفاده از این ابزار به مهارت فنی بیشتری برای دستیابی به نتیجه مطلوب به خصوص در ابتدا نیاز دارد، اما تلاش اضافی ارزش آن را دارد.


انواع وب سایت هایی که می توانید با سایت ساز بسازید تقریباً نامحدود هستند. شما قالب ها و افزونه های بی شماری در دسترس دارید که به شما این امکان را می دهد تا تمام قابلیت هایی را که می خواهید به سایت خود بدهید.


اکثر قالب‌های موجود در سایت ساز شامل محتوای پیش‌فرض هستند که به شما کمک می‌کنند تا زمانی که سایت خود را با محتوای خود شخصی‌سازی کردید، ظاهر آن را تجسم کنید.

اگر قصد شما ایجاد یک سایت بزرگ است، یا اگر می خواهید کنترل بیشتری بر ظاهر و ظاهر سایت خود داشته باشید، ممکن است بخواهید از سایت ساز استفاده کنید.


بهترین گزینه برای من چیست؟

اگر می خواهید وب سایت خود را در اسرع وقت و بدون امکانات بسیار خاص راه اندازی کنید. پس از آن یک سازنده وب سایت بهترین گزینه شما است. با استفاده از این ابزار شما قادر خواهید بود یک قالب را انتخاب کنید، آن را مطابق با ترجیحات خود تغییر دهید، محتوای خود را اضافه کنید و وب سایت خود را با یک کلیک منتشر کنید. سایت شما در عرض چند ساعت و حتی چند دقیقه آماده خواهد شد!


اگر وقت دارید و قصد دارید سایتی با محتوای ویژه بسازید، روی آوردن به سایت ساز ایده خوبی خواهد بود. با این سازنده کنترل بیشتری بر نتیجه نهایی حضور آنلاین خود خواهید داشت. با این حال، انتخاب سایت ساز شامل عناصر فنی بیشتری است. اگر این موضوع شما را آزار می‌دهد یا زمانی برای یادگیری نحوه استفاده از این ابزار ندارید، ممکن است مجبور شوید برای طراحی صفحه خود از کمک خارجی استفاده کنید.